والیبال رامسر

ساسان دژآرا-عارف باقر زاده-جلال لطیف زاده -فرشاد سعیدی گلهای سرسبد والیبال رامسر

والیبال رامسر

ساسان دژآرا-عارف باقر زاده-جلال لطیف زاده -فرشاد سعیدی گلهای سرسبد والیبال رامسر

مصاحبه با جلال لطیف زاده مربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران


جلال لطیف زاده به همراه فرشاد سعیدی متولد شهر زیبای رامسر ازوالیبالست های مطرح و برجسته در دهه 60و 70 بودند ،وخیلی زود پله های ترقی رو طی کردند و به تیم ملی والیبال ایران راه یافتند ، درسته که با تیم ملی افتخارات زیادی   کسب نکردند اما با حضورشان در عرصه های بین المللی  استارت والیبال غرب مازندران زده شد و این دو قهرمان عزیز و دوست داشتنی غرب مازندران الگویی شدن برای نونهالان و نوجوانان این منطقه که از این استارت سه جوان ارزشمند دیگر بنام های سعید شیرودی، ساسان دژارا وعارف باقرزاده به جامعه والیبال ایران معرفی شدند که یکی از این سه  بازیکن شاگرد همین جلال لطیف زاده بود،در روزی که از طرف فدراسیون والیبال و شخص مظفری مامور شده بود تا از نوجوانان شایسته غرب مازندران تست بگیرد فرصتی پیش آمد که با نامبرده گفتگویی داشته باشیم و او هم با متانت خاصی به سوال های ما جواب داد  .......لطفا متن مصاحبه راادامه مطلب را ببینید


آقای لطیف زاده چطور شد که تنکابن به عنوان پایگاه استعدادیابی والیبال در غرب مازندران مورد توجه قرار گرفت؟

با نام و یاد خدا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) و قبول عزاداری مردم شریف ایران بخصوص مازندران.

از سری طرح های استعدادیابی فدراسیون والیبال جهت انتخاب و گزینش بازیکنان مستعد در رده سنی نوجوانان خدمتتان عرض کنم که جناب آقای ایرج مظفری سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران طرحی را پیشنهاد کردند که فکر کنم برای اولین بار این طرح در ایران درحال انجام می باشد، بطوریکه بازیکنان قبلاً مسافت طولانی را از اقصی نقاط کشور طی می کردند و با تنی خسته در تهران تست می دادند، این طرح به بازیکنان نوجوان این فرصت را می دهد که در شهر خودشان و در محل جغرافیایی خود و بدون استرس توانایی هایشان را اثبات کنند. در مورد اینکه چرا تنکابن پایگاه استعدادیابی مورد توجه قرار گرفت باید بگویم که تنکابن و رامسر سالها است که دارای والیبال خوب و ریشه داری می باشد و در طول این سالها با فرستادن بازیکن به تیم های ملی ثابت کرده که همواره از نظر استراتژیکی پایگاه مهمی از استعدادهای والیبال است و پیشنهاد دوستان این بوده که من به شخصه بیام و بازیکنان مستعد را شناسایی کنم.

مهم ترین فاکتور شما در انتخاب بازیکنان چه چیزی می باشد؟

مهم ترین فاکتور برای ما سلامت سن واقعی بازیکنان است، نمی خواهم به این مسئله زیاد بپردازم هر چند که قبلاً صغر سنی در والیبال حاکم بوده حالا خواسته یا ناخواسته.

فاکتورهای مهم دیگر شرایط فیزیکی و میانگین قدی و اندامی مناسب و استعدادهای ذاتی وهوش بالای  خود بازیکن  مدنظر ما می باشد.

علت غیبت آقای ایرج مظفری سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان به تنکابن چه بوده است؟

از آنجایی که مازندران مهد والیبال وکشتی است و از اهمیت خاصی برای مسولین ورزشی خصوصا والیبال کشور   می باشد، هرچند جناب آقای مظفری  دوست داشتند که شخصا به غرب مازندران بیایندو خودشان ناظر بازیکنان مستعد غرب مازندران باشند  اما به علت مشغله کاری در همین رابطه در تهران و دیگر شهرها کارهای سنگین تر را خودشان تقبل کردند و بخاطر اینکه من از همین دیار هستم کارهای اسان تر را  به همکارانش سپردند و خیلی سفارش نمودند که روی والیبال مازندران زوم بشود تا بهترین ها دعوت گردند.

با بازیکنان شایسته که در پایان دوره از تیم ملی خط می خورند چه برنامه ای دارید آیا آنها را به حال خود رها می کنید؟

من الان شاید شعار بدهم و نتوانم واقعیت را بگویم امااصل واقعیت امر این است که قرار است از این 8 نفر استعدادیاب که در خدمت تیم ملی هستیم سعی  کنیم که در سفرهای استانی همسان سازی تمرینی را ارائه بدهیم .همسانسازی یعنی اینکه ما میآییم الگوهایی از تمرینات را تو این سنین در این دوره به بازیکنان ارائه می دهیم ،طبعا تمامی دعوت شدگان انتخاب نمی شوند و به باشگاههایشان برمی گردند و ما انها رازیر نظر داریم واین نیست که ما انها را بحال خود رها کنیم ،بازیکنی که در این مرحله به اردو دعوت میشه وتست می دهد این شرایط را داره که در تیم های مطرح کشور بازی کند.

  بازیکنان خاصی از غرب مازندران نظر شما را جلب کرده است؟

من امروز  در غرب مازندران از 20 بازیکنان نوجوانان تست گرفتم که از این 20 نفر 5 نفر را گزینش کردم که از مستعدترین و آینده دارترین بازیکنان هستند. 4 نفرشان دفاع قدرتی  و 1 نفر سرعتی زن با قد ۲  متر می باشند بدون شک در  آینده از این بازیکنان بیشتر خواهید شنید سه نفر  از این بازیکنان  متولد 1375و 1374میباشد که در سالهای بعد هم شرایط حضور دراردوهارودارند.


سعید شیرودی و ساسان دژآرا و همینطور عارف باقر زاده از این منطقه به والیبال ملی کشورمان معرفی شدند، صحبت خاصی با آنها دارید؟

اولاً  من خیلی خوشحال هستم که این سه  جوان شیرمرد مازندرانی در اردوهای مختلف  تیم ملی و در میادین لیگ برتر ایران حضور موفقی دارند، این سه بازیکن ما  باعث شدند که والیبال در غرب مازندران از همیشه پویاتر بشود و با حضورشان نونهالان و نوجوانان زیادی را به سالن والیبال آوردند  و باز از اینسه  عزیز گله‌مند هستم که اگر الگو و سرمشقی پررنگتری برای نونهالان و نوجوانان این منطقه بودند من امروز از 20 بازیکن می‌بایست 15 بازیکن را انتخاب می‌کردم. همین ساسان دژآرا باعث و عامل رشد ایشان من  بودم که به تیم پیکان تهران معرفی‌اش نمودم آن موقع این کار از من برمی‌آمد و برای ایشان انجام دادم. خوشحالم که فردی موفق در والیبال شده و مرا جلوی مربیان پیکان شرمنده نکرد. و حال این عزیزان باید  الگویی این نوجوانان باشند .

عمده ضعف ما در والیبال جهانی ژاپن عدم دریافت صحیح و سرویس های پرشی قدرتمند بوده، آیا شما می توانید به همراه دیگر مربیان این نقیصه را در نوجوانان برطرف کنید؟

سوال بسیار مهم و کارشناسی نمودید در جواب باید بگویم که دریافت یکی از مشکلات دیرینه والیبالیست‌های ما می باشد زمانیکه ما در ایران سرویس زننده خوبی نداشته باشیم و در لیگ سرویس های خوبی زده نشود ما دریافت خوبی هم نخواهیم داشت و طبعاً در مسابقات جهانی با مشکلات روبرو خواهیم شد، یکی از فاکتورهای مهم سرویس های قدرتی و پرشی داشتن قدی بلند و جامپینگ خوب می باشد. ما با الگوبرداری خوبی که از مسابقات جهانی داشتیم و روی بازیها فکووس کردیم، انشاءالله ما در تمرینات نوجوانان به سرویس های موجی پرشی و پرشی قدرتی می پردازیم تا این نقیصه را برطرف کنیم.

آقای لطیف زاده چرا ساسان دژآرا یک خط در میان به تیم ملی دعوت می‌شود و خط می‌خورد؟ آیا از نظر فنی مشکل دارد یا در پستش بازیکنان زیادی  حضور دارند؟

در پست ایشان آقایان موسوی و نادی حضور دارند که از بازیکنان تراز اول دنیا هستند در حمله بسیار قوی و در دفاع بسیار باهوش هستند همانطور که می دانید نادی با اختلاف اندک با نفر اول در جهان رتبه دوم را در دفاع کسب نمود. انشاء الله اگر آقای دژآرا جنگندگی خود را زیاد کند موفق خواهد شد چون از نظر فنی و قد و قامت چیزی کمتر از رقیبانش ندارد و فقط و فقط باید حس جنگندگی را در خود افزایش دهد.

باکمال تشکر از شما بخاطر گفتگویی که با سایت ما داشتید

من هم از شما سپاسگزارم که اخبار والیبال مازندران وایران را اطلاع رسانی می کنید و امید وارم درکارتان که همان شناساندن والیبال غرب مازندران به جامعه والیبال ایران است موفق باشید.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد حسین جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:27 ب.ظ

ممنون از مصاحبه ای که با جلال لطیف زاده داشتید.

مدیر وب سایت رسمی انجمن بیماران خاص چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 ب.ظ http://www.ramsar-khas.ir/

با سلام
وب سایت رسمی انجمن بیماران خاص شهرستان رامسر ایجاد گردید
امیدواریم با کمک شما دوستان محترم و فعال در عرصه اجتماع بتوانیم هرچه

بهتر در صدد رفع مشکلات این عزیزان و همچنین در طیف گسترده تر در

صدد رفع مشکلات شهرمان برآئیم...
این انجمن از سال 1379 شروع به کار نموده و کارهای زیادی هم انجام داده

ولی متاسفانه تاکنون جلوه و نمود این تلاش ها در جامعه مخصوصا در عرصه

رسانه و دنیای مجازی کمرنگ بوده و همچنین مدیران و مسئولین شهری به

مشکلات افراد تحت حمایت این انجمن( که دوست نداریم آنها را بیمار بنامیم

چون از نظر ما آنها نیز افراد عادی جامعه اند) کمتر بها داده و رسیدگی لازم

را انجام نمی نمایند...
ما نیز بر آن شدیم تا دردهایمان را از این طریق فریاد کنیم تا شاید بشنوند آنان

که باید بشنوند...
لازم به ذکر است که در همین ابتدا دوستان فعال در رسانه و عرصه خبر

همچون خبرنگار فعال شهر جناب آقای عباس احمدی ماچیانی و دیگر دوستان

اعلام آمادگی و مساعدت صمیمانه در ایجاد همکاری و کمک در جهت پیشبرد

اهداف خیرخواهانه این انجمن و معرفی و کمال وب سایت اینترنتی آن(از

طریق انتشار اخبار شهرستان،گزارشات،انعکاس مشکلات و...)، نمودند که جا

دارد از ایشان و تمامی دوستان کمال تشکر و امتنان را به جا آوریم...
لذا از شما دوستان گرامی نیز خواهشمندیم تا به هر نحو ممکن اعم از ایجاد

لینک و پیوند به این سایت،انتشار تبلیغات،ارسال مطلب،انتقادات و پیشنهادات

و.... ما را در این امر مهم یاری رسانده و از اجر معنوی این امر نیز بهره

ببرید....
منتظر نگاه مهربان شما هستیم...
یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد